Svar på kommentar

 
Jag fick en kommentar på mitt inlägg om min viktnedgång som jag tänkte svara på i ett inlägg eftersom kommentaren var anonym!
 
"Du är fin i kroppen som den är nu tycker jag. Tror du måste sluta fokusera på varenda kilo. Varför inte lägga ner energin och din tjurskalle på att bara acceptera den som den är JUST nu? :)"
 
Vill börja med att tacka för att du tycker att jag har en fin kropp, tack! Jag vet inte om det framgick i det inlägget men jag kommer framöver att inte fokusera så mycket på vikten. Eller inte alls egentligen. Jag kommer inte väga mig varenda månad som jag gjort fram till nu. Det kanske blir lättare att förstå om jag skriver att jag vill bli smalare och få en mer vältränad kropp. Vad siffrorna på vågen visar spelar egentligen inte roll, så länge som jag själv tycker om vad jag ser i spegeln. Men det gör jag inte. Jag trivs inte med mig själv som jag ser ut idag och är ännu inte nöjd. Därför kan jag inte lägga ner min energi och tjurskalle på att acceptera den som den är just nu. Men det kommer. Jag kämpar varenda dag med mitt självförtroende och varenda gång jag ser mig själv i spegeln så försöker jag tänka positiva tankar. Försöker vara glad över vad jag åstadkommit hitills och vad bra jag gjort det. Men när man ännu inte känner sig bekväm med sin kropp så är det svårt. Jag siktar på att jag till sommaren ska ha nått mitt mål och DÅ kommer jag väga mig för att se hur mycket jag gått ned på ett år.
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0