22 Maj

 
God förmiddag ♥ Nyfiken som jag är så ställde jag mig på vågen imorse. Chockad blev jag, men glad såklart! Jag har gått ner ännu mera i vikt. På bilden nedan kan ni se mina resultat hitills. Sedan jag började äta vanlig kost igen har jag gått ned 8,9 kilo. Det känns så fruktansvärt bra, jag trodde inte att jag skulle fortsätta gå ner. Snarare stanna av och ha samma vikt, för så blev det innan jag blev gravid. En bättre start på dagen kunde jag inte få. Jag är så stolt över mig själv, att jag fortsätter kämpa och aldrig ger upp.
 
Jag har sett att många skrivit och frågat hur mycket mer jag vill gå ner så jag tänkte att jag skriver ett svar här i inlägget. Jag skulle egentligen sluta väga mig efter sista vägningen, men jag ville se om jag gått upp eller ner av att börja äta som vanligt igen. Jag var ju såklart väldigt rädd för att gå upp i vikt igen när jag inte åt LCHF längre. Men det har gått bra. Jag vill gå ner kanske 4-5 kilo till sedan är jag nöjd. Vikten är långt ifrån allt och jag vill trivas med mig själv och hur jag ser ut. Vilket jag ser bäst när jag kollar på mig själv i spegeln.
 
Jag kan nog säga att det jag väger nu, var målet efter förlossningen. Men innan jag blev gravid med Elvin så hann jag gå upp lite i vikt och jag vill bli lite mindre än vad jag är nu. Det är många som oroar sig för att jag varit sjuk och undrar om det kanske inte är nog nu. Även mina närmsta tycker att jag är så himla fin som jag är nu. Men jag har allting under kontroll, jag lovar det. Jag kommer aldrig hamna i den sitsen som jag en gång varit, det skulle jag aldrig orka när jag har ett barn att ta hand om. Och han är mitt allt. Han är nummer ett för mig i alla lägen, så jag skulle aldrig göra så mot honom.
 
Det viktigaste är att jag själv trivs och känner mig nöjd med hur jag ser ut. Och jag mår bättre och bättre för varje dag. Jag kan ha riktigt jobbiga dagar ibland, då jag bara vill gråta och känner mig så fet. Men då tar jag snabbt fram bilderna från förra sommaren och mår så mycket bättre. Jag har gjort en enorm resa och jag är så glad över att jag tog steget till ett hälsosammare liv. Har aldrig vägt så mycket som jag gjorde mot slutet av graviditeten och jag vill aldrig hamna där igen. Min kropp mådde inte alls bra av alla dessa kilon.
 
Tack för alla era fina ord kring min viktnedgång. På Facebook, Instagram, sms och telefonsamtal. Det värmer så i hjärtat att få höra hur duktig man varit. Kram till er!
 
 
Kommentarer
Postat av: Mia

Du är riktigt duktig!! Följer din blogg med jämna mellanrum :)

2013-05-30 @ 22:23:28
Postat av: Roos

Åhh!! Så himla duktig du är! Bli min coach!

2013-07-20 @ 08:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0